Polecamy
  • Moda- po co w ogóle jest?Moda- po co w ogóle jest?
    Nie zawsze moda może określić człowieka, jednak bardzo dużo osób zwraca uwagę na to, co ubieramy i przede wszystkim, jak w tym wyglądamy. Bardzo często, gdy słyszymy, że coś jest …
  • Peeling- sekret pięknaPeeling- sekret piękna
    Kobiety już całe wieki temu odkryły zbawienne wpływy peelingów na stan naszej cery i skóry całego ciała. W dawnych czasach wykorzystywano do tego głównie piasek, ziemię, drobne kamyczki i inne …
Najnowsze komentarze

    Dress Code, czym jest i jak się w nim nie zgubić

    Coraz częściej spotykanym w Polsce określeniem naszego ubioru jest tzw. dress code (z języka angielskiego znaczący tyle, co kod ubioru). Często słyszymy te słowa np. na spotkaniach w sprawie pracy, gdzie przyszły pracodawca informuje nas, jaki jest dress code firmy, lub dla osoby na stanowisku, o które się staramy. W skrócie mówiąc dress code jest to sposób, w jaki jesteśmy zobowiązani przychodzić do pracy i różne firmy, urzędy, ale również różne stanowiska mają swoje własne wymagania względem naszego wyglądu. Tak oto restauracje zatrudniając kelnerów czy barmanów oczekują od nich jednakowych strojów, zazwyczaj są to białe koszule, czarne spodnie/spódnice i identyczne fartuchy, dzięki temu łatwo jest odróżnić pracownika restauracji od klienta. W branżach spożywczych również istotnym elementem dress code jest uczesanie, włosy musza być krótkie lub związane ciasno, żeby nie sprawiały niechlujnego wrażenia oraz żeby klienci nie znajdowali później pojedynczych włosów w jedzeniu. Paznokcie powinny być krótkie i naturalne, w neutralnych kolorach. W innym stylu ubierają się urzędnicy, gdzie dla mężczyzn podstawowym strojem jest koszula, krawat i garnitur, schludny i czysty w neutralnych kolorach, dopasowane do tego buty. Panie pracujące w urzędach również zobowiązane są do dress code, dokładnie opisujący zasady, według których powinny i nie powinny wyglądać pracownice.

    Comments are closed.